Manapság a weblapok keresőkre való optimalizálása lett a legfontosabb tényezője a weblapkészítésnek.
Szinte teljesen mindegy, hogy milyen a kinézete vagy hogy épp mit árul, a legfontosabb, hogy a találati listán elől legyen. A Kereső ma Magyarországon egyet jelent a Google-el vagyis hogy hanyadik a weblapom a Google kereső oldalán. Nyílván az első tíz találatból is az első három az igazán nyerő hely, ha az erre vonatkozó keresési statisztikákat nézzük.
A keresőoptimalizálás tevékenység célja, hogy egy honlap minél jobb helyezést érjen el a normál találatok közt azokra a kulcsszavakra, amiket a honlap tulajdonosa fontosnak tart.
Nagy általánosságban normál találatoknak azokat a keresők által visszaadott találatokat nevezzük, amik fizetéssel nem befolyásoltak, csak a keresőmotorok belső logikája alapján kerültek a találati lista adott helyére.
A jó rangsoroláshoz alapvető, elengedhetetlen feltétel, hogy valóban tartalmas, színvonalas, egy témakör szempontjából releváns oldalakat készítsünk. Honlapunk ugyanis nem általában ér el jó vagy rossz helyezést, hanem a konkrét szavakra, kifejezésekre, amiket az internetezők beírnak a keresőkbe.